Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Новоолексіївська громада» (код ЄДРПОУ: 04353557) був реорганізований і увійшов до складу Приморської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Starostat.org.ua - розробка веб-сайтів для старостинських округів ОТГ України
Новоолексіївська громада

припинила діяльність, увійшла до складу Приморської громади

Бердянська ОДПІ повідомляє

Дата: 20.12.2018 08:06
Кількість переглядів: 191

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

 

 

21 грудня 2018 року – останній день відмови від спрощеної системи оподаткування

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує. Відповідно до ст.298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), платники єдиного податку можуть відмовитися від спрощеної системи оподаткування, у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб'єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

Форма та порядок надання заяви затверджені наказом МФУ від 20.12.11 №1675.

http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1537-11

При цьому, перехід до іншої системи оподаткування відбувається з першого числа місяця, наступного за звітним кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи.

Звертаємо увагу, що 21 грудня 2018 року – останній термін для подання платниками єдиного податку заяви про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування з 1 січня 2019 року.

 

Бердянським управлінням забезпечено до бюджету понад 73  мільйони гривень

податку на прибуток

Податок на прибуток традиційно залишається одним з найвагоміших джерел наповнення дохідної частини державного бюджету. У загальній сумі надходжень до державної казни питома вага податку на прибуток складає 14 відсотків.

Як повідомила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова, за 11 місяців поточного року бердянськими податківцями мобілізовано до бюджету 73,3 млн. грн. податку на прибуток. При цьому, до державної скарбниці забезпечено 61,5 млн. грн. податку на прибуток, до місцевих бюджетів – 11,8 млн. грн. податку на прибуток.

Нагадаємо, що платники податку на прибуток мають подати до контролюючого органу за місцем своєї основної реєстрації податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2018 рік не пізніше 1 березня 2019 року. Разом з тим, фінансова звітність, що складається та подається платниками податку на прибуток та неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток та її невід’ємною частиною.

 

 

Погашення заборгованості з єдиного соціального внеску та платежів

до Пенсійного фонду  під пильною увагою

Днями в Бердянському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області відбулась робоча зустріч керівництва фіскальної служби, Бердянського об’єднаного управління  Пенсійного фонду України в Запорізькій області та Бердянського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області

На порядку денному  важливе питання -  організація спільної роботи по стягненню заборгованості з єдиного соціального внеску.

Під час заходу вирішувались питання щодо підвищення результативності заходів стягнення та відпрацювання боржників з ЄСВ в рамках взаємодії між відомствами. Також присутні обговорили причини  виникнення заборгованості та шляхи щодо її погашення по кожному з платників, які мають заборгованість зі сплати єдиного внеску та платежів до Пенсійного фонду України.

Робота у вказаному напрямку триває.

 

Новини законодавства

 

Внесено зміни до Податкового кодексу України щодо покращення адміністрування окремих податків і зборів

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу платників, що 12.12.2018 в офіційному виданні «Голос України» № 237-238 опубліковано Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628).

Закон №2628 набирає чинності з 1 січня 2019 року, за винятком окремих положень.

Так, Законом передбачено:

- з метою підвищення контролю за обігом пального відображати в Системі електронного адміністрування реалізації пального фактичний рух палива в розрізі місць зберігання;

- оновлення визначення поняття "акцизний склад" (платники податку зобов’язані з 01.05.2019 до 01.06.2019 зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01.07.2019 року).

- запровадження ліцензування діяльності усіх суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним;

- збільшення ставок акцизного податку на тютюнові вироби, ставок рентної плати за користування надрами для видобування нафти і конденсату, ставок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, ставки екологічного податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами;

- встановлення нульової ставки акцизного податку на спирт етиловий, який використовується для виробництва харчового оцту, парфумерно-косметичної продукції та продукції технічного призначення;

- для оподаткування лісових земель встановлення ставки податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, не більше 0,1% та надання права місцевим радам встановлювати окремі ставки земельного податку за лісові землі.

- за новими правилами ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) у розмірі до 0,5% для  внутрішнього туризму та до 5% для  в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

- продовження дії пільг з ПДВ, зокрема:

- до 1 січня 2022 року від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД;

- до 31 грудня 2020 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з імпорту, першого постачання та постачання (передачі) на митній території України лікарських засобів, медичних виробів та медичної техніки;

- до 1 січня 2022 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД;

- до 31 грудня 2022 року звільняються від оподаткування ПДВ операції із ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами.

 

Прожитковий мінімум та мінімальна заробітна плата у 2019 році

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018 р. № 2629-VIII визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено у розмірі:

- з 1 січня 2019 року - 1921 гривня,

- з 1 липня - 2007 гривень,

 з 1 грудня - 2102 гривні.

Статтею 8 Закону України "Про державний бюджет на 2019 рік" від 23.11.2018 р. № 2629 –VІІІ, у 2019 році мінімальна заробітна плата встановлена:

- у місячному розмірі: з 1 січня - 4173 гривні;

- у погодинному розмірі: з 1 січня - 25,13 гривні.

Закон України "Про державний бюджет на 2019 рік" від 23.11.2018 р. № 2629 –VІІІ, опублікований в газеті В газеті "Урядовий кур'єр" від 13.12.2018 р. № 236.

 

Затверджено регламент подання до ДФС інформації про нерухоме майно, землевласників та зміну даних, які включаються до облікової картки фізичної особи - платника податків

21 листопада 2018 року вступив в дію спільний наказ Мінюсту та МФУ від 02.11.2018 р. № 3424/5/874 "Щодо деяких питань подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів".

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/ed_2018_11_02/RE32717.html

Зазначеним наказом затверджено Регламент подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів.

Регламент визначає порядок та процедуру подання Міністерством юстиції України Державній фіскальній службі України інформації про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, про землевласників або землекористувачів, а також про об'єкти незавершеного будівництва та зміну даних, які включаються до облікової картки фізичної особи - платника податків.

Інформаційні файли про об'єкти житлової та нежитлової нерухомості надаються щокварталу протягом 15 робочих днів після закінчення податкового (звітного) кварталу та містять відомості про нерухоме майно, внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно протягом звітного кварталу.

Інформаційні файли про державну реєстрацію прав на земельні ділянки, права власності на які зареєстровано після 01.01.2013, а також про об'єкти незавершеного будівництва надаються перший раз у повному обсязі, надалі - щомісяця до 10 числа місяця, наступного за звітним.

Інформаційні файли про зміну даних, які включаються до облікової картки фізичної особи - платника податків, формуються за даними Державного реєстру актів цивільного стану громадян, надаються перший раз у повному обсязі, надалі - щомісяця до 10 числа місяця, наступного за звітним.

Наказ № 3424/5/874 набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» №89 від 20.11.2018).

 

 

Роз’яснення законодавства

 

Змінили адміністративний район – номер рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ не змінюється

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що електронні рахунки у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ) відкриваються виключно на підставі реєстру платників ПДВ, який ДФС надсилає Державній казначейській службі України не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником ПДВ.

У такому реєстрі зазначається, зокрема індивідуальний податковий номер платника ПДВ та дата реєстрації його платником податку (п. 5 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 569)).

Пунктом 7 Порядку № 569 визначено, що у разі анулювання реєстрації платника ПДВ залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

Новий електронний рахунок відкривається у разі повторної реєстрації особи платником ПДВ (п. 8 Порядку № 569).

Відповідно до п. 4.1 розділу IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 із змінами, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення № 1130), перереєстрація платника ПДВ проводиться у разі зміни даних про платника ПДВ, зокрема зміни місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов’язані із припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених п.п. 1 п. 3.15 розділу III Положення № 1130.

У разі перереєстрації дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а тому при перереєстрації платника ПДВ, пов’язаної зі зміною адміністративного району, статус платника ПДВ зберігається з дати його реєстрації платником ПДВ (п. 4.2 розділу IV Положення № 1130).

Отже, у випадку перереєстрації платника ПДВ, пов’язаною зі зміною адміністративного району, номер рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ не змінюється.

 

Термін зберігання документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1 095 днів (2 555 днів – для документів, необхідних для здійснення контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) граничного терміну подання такої звітності.

Якщо документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження, прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш 1 095 днів (2 555 днів – для контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності.

Отже, документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 1 095 днів, а документи, необхідні для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням зберігаються 2 555 днів.

Після закінчення строків зберігання документів суб’єкт господарювання, в установленому законодавством порядку, передає їх до архіву.

Норми передбачені п. 44.1, п. 44.3, п. 44.4 ст. 44 ПКУ.

 

Електронні сервіси ДФС для зручності платників податків

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України розміщено ряд електронних сервісів, за допомогою яких  платники податків мають змогу отримувати адміністративні та консультативні послуги в режимі он-лайн, не відвідуючи центри обслуговування платників.

З повним переліком електронних сервісів ДФС можна ознайомитися за посиланням: (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/elektronnyi-servisi/elektronni-servisi-/).

Найбільшою популярністю серед платників податків користується сервіс- «Електронний кабінет платника податків» (https://cabinet.sfs.gov.ua/)–персональне автоматизоване робоче місце платника. Цей сервіс містить наступну інформацію: податковий календар; стан розрахунків з бюджетом; листування з органами ДФС; облікові дані; пошук інформації в реєстрах ДФС; подання заяв/запитів; подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді; сплата податків (для фізичних осіб);перегляд даних СЕА ПДВ; інформація з реєстрів; дані про взяття на облік платників; реєстр страхувальників; дані реєстру платників ПДВ; реєстр платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги ОРО; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; інформація з інших реєстрів.

Консультативні послуги можна отримати в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (http://zir.sfs.gov.ua/),  де у форматі питань – відповідей представлено офіційну позицію ДФС України за всіма напрямами податкового, митного законодавства, та законодавства з питань ЄСВ.

Про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС платники  можуть повідомити на  сервіс "Пульс" (http://sfs.gov.ua/others/puls-).

 

Платник податків має право оскаржити податкове повідомлення-рішення в суді

З урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Тобто, платник податків має право оскаржити податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу в суді незалежно від того, чи проводиться процедура адміністративного оскарження такого податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу.

При цьому необхідно повідомити фіскальний орган про надання позовної заяви до суду.

Податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним, якщо рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу.

У цьому випадку податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним у день набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Зазначена норма передбачена  п. 56.18 ст. 56 та п. 60.4 ст. 60 Податкового кодексу.

 

В режимі тестування діє електронний сервіс E-Receipt (пошук та перегляд електронного чека)

ДФС запроваджено новий електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального касового чеку, що формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і  створений новітніми РРО. 

Сервіс знаходиться у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чеку (для традиційних РРО). 

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

Якщо е-чек не знайдено в системі, можна зробити його фото та надіслати за адресою: infozvit@sfs.gov.ua.

ДФС буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.

 

Перевірити фіскальний чек РРО можливо  в базах ДФС

На веб-порталі ДФС у відкритій частині Електронного кабінету запроваджено сервіс перегляду чеків, які надіслано реєстраторами розрахункових операцій до ДФС.

https://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check

За допомогою цього сервісу усі споживачі можуть оперативно перевірити фактичну передачу електронної копії отриманого фіскального чека до інформаційних баз ДФС.

Наявність такої копії або її відсутність в базах ДФС може свідчити про дотримання або недотримання суб’єктом господарювання вимог чинного законодавства.

За результатами отриманих звернень споживачів про відсутність фіскального чека в інформаційних базах ДФС, фіскальними органами проводяться фактичні перевірки суб’єктів господарювання.

Також зазначена інформація використовується і при здійсненні контролю за дотриманням вимог  законодавства при реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема, використовується інформація Системи збору і збереження даних реєстраторів розрахункових операцій (СЗЗД РРО), до якої в електронному вигляді надходить інформація від РРО про усі проведені розрахункові операції.

Тож суб’єктам господарювання варто взяти до уваги зазначену інформацію та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства.

 

На сайті ДФС розміщено Довідник умовних кодів причин коригування, які зазначаються в розрахунку коригування

Наказом МФУ від 17.09.2018 №763 затверджено зміни до форми податкової накладної, розрахунку коригування, а також Порядку заповнення податкової накладної, затверджених наказом від 31.12.2015 №1307.

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE32609.html

Наказ №763 набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» 06.11.2018), крім деяких норм, які набирають чинності з 01.01.2020.

Отже, оновлена форма податкової накладної та розрахунку коригування  застосовуються з 1 грудня 2018 року.

Наказом №763, зокрема, передбачено, що Державна фіскальна служба України визначає умовні коди причин коригування, які платники податку зазначають у графі 2.1 розрахунку коригування, та забезпечує їх оприлюднення на власному офіційному веб-порталі для використання платниками ПДВ під час складання розрахунків коригування.

Довідник умовних кодів причин коригування, які зазначаються в розрахунку коригування кількісних та/або вартісних показників до податкової накладної,  оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/357729.html

 

Про отримання електронних довірчих послуг

Як повідомив Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, з метою створення сприятливих умов для клієнтів АЦСК ІДД ДФС скасовує обмеження щодо отримання електронних довірчих послуг у межах територіальної одиниці (області) державної реєстрації юридичної особи.

Починаючи з 19 листопада 2018 року усі категорії клієнтів мають змогу отримати електронні довірчі послуги у будь-якому представництві АЦСК ІДД ДФС.

При цьому, ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.

http://acskidd.gov.ua/news#234

 

Законодавство щодо ЄСВ

 

Найманий працівник відпрацював неповний місяць та звільнився - яким чином йому нараховується єдиний внесок?

Відповідно до частини п’ятої ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями у разі якщо база нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄВ.

Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.

У разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума ЄВ розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 301.04.01).

 

Нагадування платникам ЄСВ про обов’язкові реквізити, які зазначаються у Звіті з ЄСВ

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що процедура, форма, строки подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт з ЄСВ) до органів ДФС визначені Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами (далі – Порядок).

Зокрема, п. 6 підрозділу ІІ Порядку передбачено обов’язкові реквізити, які мають зазначатися у звітності з ЄСВ:

? тип форми («додаткова», «початкова», «ліквідаційна», «скасовуюча», «призначення пенсії»);

? звітний період, за який подається Звіт з ЄСВ;

? повне найменування (прізвище, ім’я, по батькові) страхувальника згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а також інші категорії страхувальників, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»;

? код за ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків, серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);

? код основного виду економічної діяльності;

? клас професійного ризику виробництва (у разі подання Звіту з ЄСВ за період до 01 січня 2016 року);

? місцезнаходження (місце проживання) страхувальника;

? код органу доходів і зборів, до якого подається Звіт з ЄСВ;

? дата подання Звіту з ЄСВ;

? ініціали, прізвища, податкові номери або серії та номери паспортів посадових осіб страхувальника;

? середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період (за наявності);

? кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нарах


« повернутися

Веб-сайти для громад України - GROMADA.ORG.UA Веб-сайти для районних державних адміністрацій України - RDA.ORG.UA Веб-сайти для районних рад України - RAYRADA.ORG.UA Веб-сайти для відділів освіти та освітніх закладів - OSV.ORG.UA Розробка офіційних сайтів державним організаціям


офіційні сайти «під ключ»
для органів державної влади

Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Starostat.org.ua, Rayrada.org.ua, Rda.org.ua, Osv.org.ua