Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Новоолексіївська громада» (код ЄДРПОУ: 04353557) був реорганізований і увійшов до складу Приморської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Starostat.org.ua - розробка веб-сайтів для старостинських округів ОТГ України
Новоолексіївська громада

припинила діяльність, увійшла до складу Приморської громади

Бердянська ОДПІ повідомляє

Дата: 24.01.2019 08:12
Кількість переглядів: 190

 

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

В органах виконавчої влади міст Бердянська та Приморська говорили про декларування доходів громадян, отриманих у 2018 році

На цьому тижні начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова приймала участь у щотижневих нарадах в Приморський та Бердянській районній державній адміністрації та Бердянському міськвиконкомі. На засіданнях були присутні керівники структурних підрозділів райдержадміністрацій та міськвиконкому, керівники комунальних підприємств та бюджетних установ міста, керівники територіальних органів інших державних служб, голови сільських рад та об’єднаних територіальних громад.

Одним з питань порядку денного цих нарад було декларування доходів громадянами, отриманих у 2018 році.

На початку свого виступу Оксана Федорова проінформувала присутніх про підсумки минулорічної кампанії декларування. Підкреслила, що з кожним роком декларування доходів стає більш добровільним та природним виконанням громадянами свого  конституційного обов’язку.

Керівник Бердянського управління звернула увагу присутніх на кого з громадян поширюється обов’язок щодо декларування отриманих доходів та хто має подавати декларацію про майновий стан і доходи, які саме доходи повинні декларувати громадяни, терміни подачі декларацій до фіскальної служби та на особливості цьогорічної деклараційної кампанії, а саме: відповідно змін до Податкового кодексу можна отримати податкову знижку на суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти.

Податківець зазанчила, що в рамках кампанії «Декларування – 2019» та щоб спростити для мешканців сіл подання декларації про доходи працівниками Бердянського управління будуть проводитись виїзні зустрічі з громадянами.

Наприкінці свого виступу начальник Бердянського управління Оксана Федорова закликала бердянців та приморців активно долучатися до деклараційної кампанії та наголосила, що добровільне декларування доходів свідчить про високу податкову культуру громадян та їх свідоме виконання конституційного обов’язку, адже податок на доходи фізичних осіб, який сплачується від отриманих доходів є основним джерелом наповнення місцевого бюджету. Завдяки цьому місто отримує фінансові ресурси для розвитку інфраструктури та реалізації соціальних та інших програм.

 

За 2018 рік Бердянським управлінням ГУ ДФС у Запорізькій області надано майже 22 тис адміністративних послуг

Одним із пріоритетних напрямків роботи Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області є здійснення сервісного обслуговування платників податків.

Протягом 2018 року Бердянським управлінням надано 21637 адміністративних послуг.

Найбільш запитуваними є:

- послуги з видачі реєстраційного номера облікової картки платника – 9759 послуг,

- реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 2878  послуг;

- видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків – 5223 послуг;

- реєстрація книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 792 послуг;

- реєстрація платників єдиного податку – 761 послуги;

- надання витягів з реєстру єдиного податку – 393 послуг.

Нагадуємо, що Центр обслуговування платників Бердянського та Приморського районів знаходиться за адресою: м. Бердянськ, пр. Праці, буд. 20.

 

У 2018-му бердянці та приморчані задекларували майже 185,1 млн гривень

Протягом  2018 року громадяни подали 3856 декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік, в тому числі 364 громадянина скористалися правом на податкову знижку.

В Бердянському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області зазначають, що громадяни задекларували майже 185,1 млн грн доходу. Самостійно виведено до сплати понад 17,6 млн грн податку на доходи з фізичних осіб та майже 2 млн грн військового збору.

Податківці зазначають, що у порівнянні з минулим роком зафіксовано приріст як по задекларованих доходах так і по сплачених податках. Крім того, у 2018 році один громадянин отримав майже 52,3 млн грн доходу, з якого він самостійно задекларував до сплати 9,4 млн грн ПДФО та 0,8 млн грн військового збору.

Нагадуємо, що із 1 січня 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року. Подати декларацію можна засобами електронного зв’язку, за наявності електронного цифрового підпису через електронний кабінет та за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою та поштою.

При необхідності можна отримати консультації та допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан та доходи в Центрі обслуговування платників Бердянського управління за адресою: м. Бердянськ, пр. Праці, 20.

 

Суб’єкти господарювання Бердянська та Приморська сплатили понад 518 мільйонів гривень єдиного внеску

Як повідомила начальник Бердянського управління ГУ ДФС в Запорізькій області Оксана Федорова: «У 2018 році суб’єкти господарювання Бердянська та Приморська сплатили 518,1 млн грн. єдиного внеску. У порівнянні з відповідним періодом минулого року, надходження зросли на 100,7 млн.грн., або на 24,1 відсотка».

Нагадаємо, з 1 січня 2019 року збільшено розмір мінімальної заробітної плати, яка складає 4173 грн. Відповідно, мінімальна сума єдиного внеску становить 918,06 грн. (4173 х 22 відсотки). Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на 2019 рік становитиме з 1 січня 2019 року – 62595 грн. (4173 х 15).

Сплачувати єдиний внесок зобов’язані роботодавці –  фізичні особи - підприємці та юридичні особи, що виплачують доходи найманим працівникам,  а також фізичні особи – підприємці за себе, громадяни, які отримують дохід від незалежної професійної діяльності та члени фермерського господарства.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені законом.

 

На допомогу армії платники Бердянщини та Приморська спрямували понад 41 мільйонів гривень

У січні – грудні  2018 року платники, що перебувають на обліку в Бердянському управлінні ГУ ДФС в Запорізькій області, сплатили  понад 41,0 млн. гривень військового збору. Про це повідомили в Бердянському управління ГУ ДФС в Запорізькій області.

Зокрема, платниками податків Бердянська сплачено 27,7 млн.грн. військового збору, Бердянського району – 6,3 млн.грн., та Приморська – 7,0 млн.гривень.

Податківці нагадують, що військовий збір введений в Україні з серпня 2014 року як додаткове джерело фінансування і підтримки армії, яка виконує завдання у зоні проведення АТО. Ставка збору становить 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за нарахування збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.

 

Новини законодавства

Новації 2019 року при сплаті земельного податку

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування – не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а з 01.01.2019 для лісових земель - не  більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Відповідні зміни внесено до п. 274.1 ст. 274 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

 

Палити у 2019-му стане дорожче

Адже змінами, внесеними до п.17 підрозділу 5 «Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку» перехідних положень Податкового кодексу України, суттєво збільшено розмір ставок акцизного податку на тютюнові вироби.

Зокрема, з 1 січня 2019 року специфічні ставки акцизного податку зростуть на 20%, а з 1 липня – ще на 9%.

Відтак, орієнтовно вартість однієї пачки сигарет з фільтром зросте в середньому на 5 грн 62 к., а з 1 липня стане більшою ще на 3 грн 04 к.. Поряд із цим ціна на сигарети без фільтру збільшиться відповідно на 5 грн 52 к. та 2 грн 98 к. за одну пачку відповідно.

Зауважимо, що за шкідливу звичку прийдеться платити все більше і більше. Адже ціни на сигарети будуть зростати і у наступні роки, оскільки Україна має зобов’язання до 2025 року поступово підвищити акциз, аж до рівня, еквівалентного 90 євро за 1000 сигарет, як того вимагають європейські норми.

 

Оновлено редакцію класифікатора сфер застосування реєстраторів розрахункових операцій

На останньому засіданні технічної комісії з питань ведення Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, яке відбулося у грудні 2018 року, прийнято рішення про затвердження у новій редакції Класифікатору сфер застосування реєстраторів розрахункових операцій. 

Класифікатор сфер застосування РРО 

1. Торгівля.

2. Громадське харчування,

3. Сфера послуг.

4. Реалізація пального.

5. Операції з купівлі-продажу іноземної валюти.

6. Операції з переказу готівкових коштів.

7. Використання в програмно-технічних комплексах самообслуговування для приймання та переказу готівкових коштів.

8. Використання в автоматах з продажу товарів (послуг).

9. Оформлення проїзних/перевізних документів на поїзди приміського сполучення.

10. Фіскалізація розрахункових операцій з продажу (поверненню) проїзних/перевізних документів та товарів (послуг) на залізничному транспорті.

11. Оформлення проїзних/перевізних документів на автовокзалах та автостанціях.

12. Фіскалізація контрольних пунктів проходу пасажирів у метрополітені.

13. Електронні таксометри.

14. Паркомати.

15. Електронна комерція.

Просимо суб’єктів господарювання та їх керівників взяти до уваги зазначену інформацію та враховувати її при здійсненні господарської діяльності.

 

З 2019 року за нерухомість, передану в оренду, сільгоспвиробники сплачуватимуть податок на нерухомість

В Бердянському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляють, що Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» змінено норму щодо застосування сільськогосподарськими виробниками пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Відповідно до п.п. 266.2.2 «ж» п. 266.2. статті 266 Податкового кодексу України з 1 січня 2019 року не оподатковуються податком будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства" (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, за умови, що такі об’єкти не здаються  власниками в оренду, лізинг, позичку.

Отже, з 1 січня 2019 року сільгоспвиробники, які надають в оренду, лізинг або позичку будівлі або споруди сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства, є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 

Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання спірних питань та прийняття повідомлень-рішень за результатами перевірок

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VII1 внесені зміни до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), які набрали чинності з 1 січня 2019 року та змінюють порядок врегулювання спірних питань та прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок платників податків.

Так, збільшено з п’яти до десяти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки), передбачений абзацом другим пункту 44.7 статті 44 та пунктом 86.7 статті 86 Кодексу термін, протягом якого платник податків має право подати до контролюючого органу заперечення до акта (довідки) перевірки та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником у податковій звітності.

У зв’язку з цим, збільшено з десяти до п’ятнадцяти робочих днів (з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки) термін прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок (пункт 86.8 статті 86 Кодексу).

В той же час, за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або. додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, податкове повідомлення-рішення, як і раніше, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

При цьому, до внесення відповідних змін до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 20.08.2015 № 727, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.10.2017 за № 1300/27745 (зі змінами), норми його розділу V діють в частині, що не суперечить Кодексу.

Крім того, Законом № 2628 збільшено з десяти календарних до десяти робочих днів передбачений пунктом 56.3 статті 56 Кодексу термін, протягом якого може бути подана скарга для оскарження в адміністративному порядку прийнятих контролюючими органами податкових повідомлень-рішень.

Слід звернути увагу на те, що передбачені пунктом 57.3 статті 57 Кодексу граничні терміни сплати нарахованих контролюючим органом сум грошових зобов’язань не змінилися. Так, відповідно до цього пункту, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення- рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Крім того, слід врахувати, що Законом № 2628 продовжено дію норм підпункту 38.11 пункту 38 підрозділу 2 Перехідних положень Кодексу, які пов’язані зі спеціальними правилами для підтвердження даних, визначених у податковій звітності суб’єктами господарювання, що здійснювали діяльність на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення і не можуть пред’явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на період здійснення заходів із забезпечення проведення операції Об’єднаних сил (ООС).

 

Податок на прибуток: новації 2019 року

Законом України, від 23.11.2018,  № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів", внесені зміни стосовно адміністрування податку на прибуток, а саме: платники податку на прибуток, які бажають у 2019 році  застосовувати нульову ставку оподаткування згідно з п. 44 підрозділу 4 р. ХХ ПКУ, повинні забезпечити  розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітну плату (дохід) кожному  працівникові, який перебуває із таким платником податку в трудових відносинах, у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року (у 2019 році - 4173 грн. х 2 = 8346 грн.).

Посилена відповідальність платників щодо порушень у сфері контрольованих операцій та трансфертного ціноутворення.

Зокрема, відповідно до статті 120 Податкового кодексу України за неподання, несвоєчасне подання Звіту про контрольовані операції передбачений штраф у розмірі 300  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1921 грн. х 300 = 576300 грн.);  1% - від суми контрольованих операцій, не задекларованих у поданому  Звіті  (але не більше 576300 грн.); 3% суми контрольованих операцій, щодо яких не подали належної документації, але не більше 384200 грн. (1921грн.х 200) за всі контрольовані операції, здійснені у звітному році. Більш детально читайте за посиланням http://10.80.31.31/nk/     

 

Дізнайтесь про застосування РРО платниками єдиного податку при реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення

Законом  України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, до норми, яка регулює застосування платниками єдиного податку реєстраторів розрахункових операцій.

Так, реєстратори розрахункових операцій (РРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн., застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим.

Разом з тим, норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Отже, з 01 січня 2019 року на підставі змін, внесених Законом №2628, фізичні особи – підприємці другої - четвертої груп при реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення незалежно від обсягу доходу протягом календарного року повинні застосовувати РРО.

Вироби медичного призначення - це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів (абз. 13 ст. 2 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Лікарський засіб – це будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох активних фармацевтичних інгредієнтів (далі – АФІ) та допоміжних речовин)), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу (абз. 2 ст. 2 Закону України від 04.04.1996 № 123/96-ВР «Про лікарські засоби»). 

Зазначена норма передбачена п. 296.10 ст.296 Податкового кодексу (зі змінами, внесеними  Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII).

 

Дізнайтесь ставку єдиного внеску для працюючих осіб з інвалідністю

Єдиний внесок для підприємств, установ і організацій, фізичних осіб - підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, встановлюється у розмірі 8,41% бази нарахування єдиного внеску для працюючих осіб з інвалідністю.

Єдиний внесок нараховується на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Звертаємо увагу, що з 01.01.2019 року діє нова норма (передбачена Законом України від 23.11.2018 №2628), яка передбачає, що для підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, єдиний внесок для працюючих осіб з інвалідністю встановлюється у розмірі 8,41% бази нарахування єдиного внеску.

Тобто, з 01 січня 2019 року норма щодо застосування роботодавцями ставки єдиного внеску 8,41% поширюється і на фізичних осіб - підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування.

Зазначена норма передбачена п. 1 частини першої ст. 7, част. тринадцятою ст. 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (зі змінами, внесеними  Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII).

 

Розширено коло суб’єктів господарювання, які можуть бути платниками єдиного податку

Законом  України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, до критеріїв  перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку на звітності.

Так, не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп юридичні особи та фізичні особи - підприємці, які здійснюють, зокрема, виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 л та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин).

Тобто з 01.01.2019 року підприємці, які здійснюють  роздрібний  продаж сидру, пері (без додання спирту) можуть застосовувати спрощену систему оподаткування,  обліку та звітності.

Крім того, з 01 січня 2019 року можуть бути платниками єдиного податку 4-ї групи суб'єкти господарювання, які для виробництва підакцизних товарів використовують виноматеріали виноградні (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблені на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, вин виноградних, вин плодово-ягідних та/або напоїв медових, вироблених та розлитих у споживчу тару малими виробництвами виноробної продукції з виноматеріалів виключно власного виробництва, отриманих шляхом переробки плодів, ягід, винограду, меду власного виробництва.

Зазначена норма передбачена п.п. 291.5, п.п. 291.5 1.2. ст.291 Податкового кодексу (зі змінами, внесеними  Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII).

 

Внесено зміни до Податкової декларації з податку на прибуток.

Як підприємствам звітувати за 2018 рік?

Наказом МФУ від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (набув чинності 14.12.2018 р.), внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом МФУ від 20.10.2015 № 897.

Зміни, внесені наказом № 842, передбачені з метою реалізації положень Законів України від 07.11.2017 № 2176 та від 07.12.2017 № 2245,  які набули чинності з 01.01.2018.

Оскільки видання Наказу № 842 обумовлено змінами з 01.01.2018 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, які впливають на показники бюджету поточного року, платникам податку на прибуток за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік рекомендовано подавати податкову декларацію за оновленою формою.

Наказом № 842 внесено зміни до основної частини Декларації, а також оновлено редакції додатків до Декларації:

- додаток ЗП до рядка 16 ЗП Декларації;

- додаток ПН до рядка 23 ПН Декларації;

- додаток РІ до рядка 03 РІ Декларації;

- додаток АМ до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ Декларації.

 

Оподаткування податком на доходи фізичних осіб стипендій

Законом  України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб стипендій.

Так, з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад'юнкту, але не вище ніж сума, визначена в абз. 1 п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу.

Отже, з 01.01.2019 року не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб стипендії, які не перевищують суму, визначену п.п.169.4.1 ст.169  Кодексу (у 2019 році  2690 грн. на місяць) незалежно від джерела виплати.

Нагадаємо, що до змін (до 01.01.2019) така пільга була передбачена тільки для стипендій, які виплачуються з бюджету.

Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.26 ст. 165 Податкового кодексу (зі змінами внесеними  Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII).

 

Дізнайтесь про оподаткування податком на доходи фізичних осіб подарунків

Законом  України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб подарунків.

Так, з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб  не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Нагадаємо, що до змін, внесених Законом №2628, тобто до 01.01.2019,  якщо вартість дарунків перевищувала  вказаний розмір, то вся їх вартість оподатковувалася податком на доходи фізичних осіб.

Отже, з 01.01.2019 року  оподатковується податком на доходи фізичних осіб  лише та частина вартості подарунка, що перевищує 25 % мінзарплати (у 2019 році - 1043,25 грн).

Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу (зі змінами, внесеними  Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII).

 

Роз’яснення законодавства

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2018 рік

Законом  України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, до норми, яка визначає індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Так, відповідно до п. 9 підр. 6 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу визначено, що індекс споживчих цін за  2017–2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 %.

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2018 рік становить 1,0.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік – 1,703, 1997 рік – 1,059, 1998 рік – 1,006, 1999 рік – 1,127, 2000 рік – 1,182, 2001 рік – 1,02, 2005 рік – 1,035, 2007 рік – 1,028, 2008 рік – 1,152, 2009 рік – 1,059, 2010 рік – 1,0, 2011 рік – 1,0, 2012 рік – 1,0, 2013 рік – 1,0,   2014 рік – 1,249, 2015 рік – 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік – для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) – 1,0, для земель несільськогосподарського призначення – 1,06, 2017 рік – 1,0.

Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

 

Оподаткування неприбуткових організацій

Виплата працівнику доходу за цивільно - правовим договором. Які особливості?

До неприбуткових підприємств, установ та організацій (з метою отримання статусу неплатника податку на прибуток) належать організації у яких, зокрема:

 установчі документи (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Разом з тим, для цілей застосування зазначеної норми не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п. 133.4.2 ст. 133 Податкового кодексу.

Підпунктом 133.4.2 ст. 133  Податкового кодексу визначено, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Тобто, доходи, отримані неприбутковою організацією, мають використовуватись виключно на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Отже, не вважаються порушенням вимог «неприбутковості» та розподілом доходу  виплати неприбуткової організації засновнику (учаснику), працівнику або члену такої організації за виконані роботи (надані послуги) на підставі цивільно-правового договору, якщо такі витрати є фінансуванням видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами такої неприбуткової організації.

Зазначена норма передбачена п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу.

 

Підприємець - платник єдиного податку не застосовує РРО.

Які документи необхідно надавати при продажу товарів (послуг)?

Реєстратори розрахункових операцій (РРО) та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Разом з тим, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12.05.1991 № 1023-ХІІ «Про захист прав споживачів».

Отже, підприємець – платник єдиного податку зобов’язаний надати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передавання прав власності на них від продавця до покупця.

Зазначена норма передбачена п. 15 ст. 3,  п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 

Про зміну прізвища та реєстрації місця проживання необхідно повідомити органи ДФС

Фахівці Центра обслуговування платників Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертають увагу, що фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін. До таких даних, зокрема, відноситься прізвище особи та зареєстроване місце проживання.

Відповідно до розділу IX Положення про реєстрацію фізичних осіб у ДРФО від 29.09.2017 № 822, внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою заяви за формою № 5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.

Заява за формою № 5ДР може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення процедури зміни даних щодо фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копії.

Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб контролюючі органи мають можливість своєчасно інформувати громадян про нараховані суми земельного податку, податку на нерухомість чи транспортного податку.

Будь-яку консультацію щодо порядку заповнення заяв та іншу довідкову інформацію з питань оподаткування можна отримати в Центрі обслуговування Бердянського управління за адресою: м. Бердянськ, пр. Праці буд. 20, тел. (06153) 3-84-06.

 

Деклараційна кампанія – 2019

Декларування громадянами доходів, отриманих в минулому році

З початку 2019 року розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року.

Громадяни, які у 2018 році отримували спадщину чи подарунок, що оподатковуються податком на доходи фізичних осіб; доходи від неподаткових агентів, зокрема, від надання в оренду житла, іноземний дохід, чи отримували дохід від надання послуг з ремонту житла, від організації і проведення розважальних заходів, доходи від репетиторської діяльності та інші повинні подати податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Декларація за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 06.06.2017 №556), подається до фіскального органу за місцем реєстрації  до 1 травня 2019 року.

Крім того, громадяни, які минулого року отримували заробітну плату і понесли певні витрати (їх перелік визначений Податковим Кодексом), можуть скористатися пр


« повернутися

Веб-сайти для громад України - GROMADA.ORG.UA Веб-сайти для районних державних адміністрацій України - RDA.ORG.UA Веб-сайти для районних рад України - RAYRADA.ORG.UA Веб-сайти для відділів освіти та освітніх закладів - OSV.ORG.UA Розробка офіційних сайтів державним організаціям


офіційні сайти «під ключ»
для органів державної влади

Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Starostat.org.ua, Rayrada.org.ua, Rda.org.ua, Osv.org.ua