Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Новоолексіївська громада» (код ЄДРПОУ: 04353557) був реорганізований і увійшов до складу Приморської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Starostat.org.ua - розробка веб-сайтів для старостинських округів ОТГ України
Новоолексіївська громада

припинила діяльність, увійшла до складу Приморської громади

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

Дата: 23.08.2019 09:03
Кількість переглядів: 201

Роботодавці Бердянщини та Приморська перерахували майже 335 мільйонів гривень єдиного внеску

За сім місяців 2019 року платники Бердянщини перерахували 283,0 млн грн єдиного внеску, Приморська – 51,9 .млн грн. Надходження збільшились на 42,9 млн грн у порівнянні з минулим роком. Про це повідомила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова.

При індикативному показнику 325  млн  грн Бердянським управлінням ГУ ДФС у Запорізькій області мобілізовано за січень-липень 2019 року 334,9 млн грн єдиного  внеску. До прогнозованих показників роботодавці Бердянська та Приморська додали 9,9 млн  грн.

Проти аналогічного періоду минулого року надходження зросли на 42,9 млн грн.

За словами посадовця, зростання надходжень єдиного внеску, насамперед обумовлено значним підвищенням стандартів в оплаті праці. Активне інформування громадян про важливість офіційного працевлаштування зі сплатою всіх передбачених законом платежів теж сприяє легалізації ринку праці. Дедалі більше найманих працівників цікавляться відрахуваннями єдиного внеску зі своєї зарплати, розуміючи, що від цього залежить їх майбутнє пенсійне забезпечення. Саме така активна громадянська позиція – це додаткові кошти на соціальні виплати сьогодні та в майбутньому.

 

Берданці та Приморці сплатили до бюджету більше 323 млн гривень податку на доходи фізичних осіб

Як повідомила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області за січень-липень 2019 року до бюджетів усіх рівнів надійшло 323,1млн грн податку на доходи фізичних осіб. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 35,8 млн гривень.

Із загальної суми до державного бюджету надійшло майже 80,8 млн грн цього податку, що на 9,0  більше, ніж торік. Місцеві скарбниці Бердянська отримали 205,1 млн грн, що на  21,5 млн грн більше показників 2018 року, Приморська – 37,2  млн грн , що на 5,3 млн грн. більше рівня  минулого року.

Про туристичний збір на апаратній нараді в міськвиконкомі

Про проведену роботу щодо справляння туристичного збору у місцевий бюджет міста Бердянська доповів на апаратній нараді Бердянського міського виконавчого комітету заступник начальника Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Олександр Прошутінський.

На обліку у Бердянському управлінні по місту Бердянську станом на 20.08.2019 перебуває 261 платник туристичного збору (що на 27 СГД більше ніж у відповідному періоді 2018 року), з них 63 юридичних особи (додалось 5 СГД) та 198 фізичних осіб підприємців (додалось 22 СГД).

Олександр Прошутінський зауважив, що звітність надається поквартально, тому за третій квартал задекларовані суми збору ми побачимо у листопаді 2019 року.

Станом на 20 серпня надійшло до місцевого бюджету громади 534,2 тис.грн., що на 50,9 тис.грн. більше попереднього періоду (483,3 тис.грн.).

Посадовець підкреслив, що у зв’язку із змінами в законодавстві ми розраховуємо втрати до попередніх років по категорії платників туристичного збору, які надавали послуги  проживання в елітних готелях, так як в цьому році, нагадаю, збір не залежить від вартості проживання, а розраховується від кількості тимчасового розміщених осіб.

На поточну дату ми маємо такі втрати у сумі 137,4 тис.грн. по 72 СГД.

З метою компенсації недобору та у зв’язку із змінами в законодавстві, Бердянським управлінням перед початком курортного сезону було проведено «круглий стіл» з податковими агентами, висвітлено порядок справляння збору в засобах масової інформації.

Також залучено такий вагомий ресурс, як адміністрування податків із співставлення інформації з різних відкритих джерел та наданої платниками звітності. Вказане дало змогу не тільки компенсувати недобір, але й додатково залучити до сплати 188,3 тис.грн., в т.ч. 77,5 тис.грн. за рахунок нових податкових агентів.

Крім того, з метою упорядкування обліку платників, які надають послуги з тимчасового розміщення (проживання),  проведення роз’яснювальної роботи, розширення бази оподаткування та додаткових надходжень з туристичного збору до місцевого бюджету Бердянської громади в період курортного сезону, виконавчим комітетом Бердянської міської ради на підставі  Розпорядження міського голови № 255-р від 04.07.2019 року створено робочу групу, до складу якої входять декілька служб. Комісією 2 рази на тиждень проводяться обстеження об’єктів, які надають послуги з тимчасового розміщення (проживання).

За період курортного сезону робочою групою проведено 12 виїздів, під час яких було обстежено 201 засіб тимчасового розміщення (проживання) та встановлено 41 об’єкт нерухомості, які мають 30 і більше місць для проживання, з яких власники 31 об’єкту не зареєстровані як фізичні особи-підприємці.

Нагадаємо, що згідно пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України № 297 від 15.03.2006 року, фізичні особи - власники або орендарі колективних засобів розміщення (кількість місць 30 або більше), які надають послуги з тимчасового розміщення (проживання), повинні бути  зареєстровані як суб'єкти підприємницької діяльності.

Матеріали по виявленим порушенням направлено до ГУ ДФС у Запорізькій області для вжиття заходів згідно діючого законодавства.

Підсумовуючи свій виступ заступник начальника фіскальної служби Бердянська Олександр Прошутінський наголосив, що тільки спільними зусиллями влади, контролюючих органів, бізнесу та громади можна добитися максимального результату наповнення місцевого бюджету, а громадянам, які надають послуги з тимчасового проживання, та досі не зареєстровані фізичними особами підприємцями, вийти з тіні, декларувати отримані доходи та сплачувати податки, які залишаються в місцевому бюджеті, та дають змогу витрачати їх  на поліпшення інфраструктури міста Бердянська. 

 

Новини законодавства

Оновлено форму декларації з туристичного збору

У Бердянському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляють, що 13 серпня набрав чинності наказ Міністерства фінансів України «Про внесення змін до форми Податкової декларації з туристичного збору» від 8 травня 2019 р. № 186, яким оновлено форму декларації з туристичного збору.

Так, у новій формі декларації передбачено Додаток «Розрахунок №  податкових зобов'язань з туристичного збору», в якому зокрема зазначається кількість діб розміщення, розмір мінімальної заробітної плати та ставку податку в залежності від типу туризму (внутрішній або в’їзний).

Окрім цього, у Розділі ІІ Додатку здійснюється розрахунок авансових внесків з туристичного збору, а також вказуються реквізити рішення органу самоврядування про встановлення таких авансових внесків (що передбачено п. 268.7.1 ст. 268 Податкового кодексу України).

Також змінами  передбачено, якщо суб'єкт господарювання є податковим агентом на території адміністративно-територіальних одиниць, які відповідають різним кодам за КОАТУУ органів місцевого самоврядування, але ці адміністративно-територіальні одиниці обслуговуються одним відповідним контролюючим органом, подається одна Податкова декларація з кількома додатками.

 

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області про скасування Інструкції з бухгалтерського обліку ПДВ

З 09.08.2019 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України  від 18.06.2019 №247 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 01 липня 1997 року №141» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.07.2019 за №763/33734) (далі – Наказ №247).

Наказом №247 скасовано Інструкцію з бухгалтерського обліку податку на додану вартість, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 01.07.1997 №141 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 04.08.1997 за №284/2088) із змінами.

Наказ №247 опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 09.08.2019 № 60.

 

Роз’яснення законодавства

Чи може орган ДФС надати довідку про те, що фізична особа не зареєстрована як ФОП?

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що надання органами ДФС довідок про наявність у фізичної особи статусу підприємця чинними нормативно-правовими актами не передбачено.

Відповідно до норм  Закону України від 15.05. 2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями, створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР).

Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом № 755, за їх надання стягується плата (част.1 ст. 11 Закону № 755).

Забезпечення ведення ЄДР та надання відомостей з нього належить до повноважень суб’єктів державної реєстрації.

Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань затверджений наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5.

Розпорядником ЄДР є Міністерство юстиції України, яке запровадило он-лайн сервіс отримання відомостей з ЄДР через офіційний веб-сайт за адресою: https://usr.minjust.gov.ua.

 

Фінансова звітність до декларації з податку на прибуток підприємств

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує платникам податку на прибуток (крім неприбуткових установ та організацій), що разом з відповідною податковою декларацією з податку на прибуток підприємств: за календарний квартал, півріччя, три квартали подається проміжна фінансова звітність, складена за національними стандартами, яка включає баланс та звіт про фінансові результати. До річної Декларації такі платники подають відповідну річну фінансову звітність, яка включає Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річної фінансової звітності (форми №№ 1-5).

Мікропідприємства, малі підприємства, непідприємницькі товариства, представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності та підприємства, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства (крім підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності), разом з квартальною або річною Декларацією подається скорочена фінансова звітність у складі Балансу і Звіту про фінансові результати (за формами № 1-м, № 2-м або № 1-мс, № 2-мс).

Підтвердженням подання фінансової звітності разом з Декларацією є позначка «+» в Декларації у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств додатків – форм фінансової звітності».

Платником податку проставляється позначка у тих графах таблиці, що відповідають назвам форм фінансової звітності, поданої разом з Декларацією.

Інформування ріелтерами контролюючих органів про укладені цивільно-правові договориз оренди нерухомості

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери) незалежно від того укладалися чи не укладалися у звітному періоді цивільно-правові договори про оренду нерухомості, за якими однією із сторін є фізичні особи, надсилають інформацію до контролюючого органуза місцем своєї реєстрації.

Форма Інформації суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерів), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди), що подається зазначеними суб’єктами господарювання до контролюючих органів за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2017 № 497.

Подається податковий розрахунок за базовий звітний (податковий період), що дорівнює календарному кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації рієлтер несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.

Нагадуємо: подання Інформації суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерів), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) передбаченоп.п. 170.1.6 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України.

 

Щодо вимог законодавства з ліцензування місць зберігання пального

Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон №481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Відповідно до ст. 1 Закону №481 місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право зберігання пального встановлено ст. 15 Закону №481. Зокрема, передбачено, що зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального.

Ліцензія на право зберігання пального або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 20 календарних днів з дня одержання зазначених у Законі №481 документів. Суб’єкти господарювання можуть подати документи для отримання ліцензії на право зберігання пального на адресу Головних управлінь ДФС в областях та м. Києві за місцем розташування місць зберігання пального.

Законом №481 встановлена річна плата за ліцензії на право зберігання пального у розмірі 780 гривень.

Для отримання ліцензії на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.

Тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об'єкта або акта готовності об'єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об'єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку
до 1 січня 2014 року.

Відповідно до ст. 15 Закону №481 ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;

підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;

суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального, місцях роздрібної торгівлі пальним або місцях оптової торгівлі пальним на які отримані відповідні ліцензії.

Тобто у разі здійснення суб’єктами господарювання всіх форм власності діяльності із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик на території (місці), де розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користуванні, йому необхідно буде отримувати ліцензію на право зберігання пального, крім випадків, передбачених Законом №481, коли така ліцензія не отримується.

До суб'єктів господарювання не застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу, передбачена статтею 17 Закону № 481 у разі зберігання пального до 31 грудня 2019 року без наявності відповідної ліцензії.

Зберігання пального в паливних баках транспортних засобів/технічному обладнанні/пристроях не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального, оскільки дані резервуари не являються нерухомим майном та не мають чіткої прив’язки до місця (території) згідно з Законом №481.

 

До уваги платників акцизного податку, які реалізують пальне або спирт етиловий!

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області доводить до відома платників акцизного податку, що при реалізації пального або спирту етилового особа, яка реалізує пальне або спирт етиловий, зобов’язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН), така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального або спирту етилового. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального або спирту етилового, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального або спирту етилового суб’єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в ЄРАН.

Норми визначені п. 231.5 ст. 231 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Строки реєстрації акцизних накладних та/або розрахунків коригування у ЄРАН встановлені п. 231.6 ст. 231 ПКУ.

Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року      № 114 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 545), для реєстрації в ЄРАН акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо обміну електронними документами з контролюючими органами у порядку, визначеному законодавством.

ЄРАН працює постійно (24 години щодня), крім часу, необхідного для технічного обслуговування.

Технічне обслуговування ЄРАН проводиться у часові проміжки з незначною кількістю реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування.

Інформація про запланований час технічного обслуговування ЄРАН розміщується на офіційному вебпорталі ДФС не пізніше ніж за 24 години до початку технічного обслуговування.

Враховуючи вищевикладене, чинним законодавством не передбачено обмежень щодо можливості реєстрації акцизних накладних та/або розрахунків коригування у ЄРАН у вихідні та святкові дні.

 

За продаж алкогольних напоїв на розлив, без права здійснювати таку діяльність – штраф 6800 гривень

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до ст. 15 прим.3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями - продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб’єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб’єктів господарювання громадського харчування, суб’єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.

Згідно зі ст. 17 Закону № 481 до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів: у разі порушення вимог статті 15 прим.3 Закону № 481 - 6800 гривень.

 

ПСП не застосовується до місячного доходу, отриманого одночасно у вигляді заробітної плати і стипендії

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що податкова соціальна пільга (далі – ПСП) застосовується до нарахованого платнику податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).

Норми встановлені п.п. 169.2.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Підпунктом 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ наведено перелік доходів фізичних осіб, до яких ПСП не може бути застосована.

Так, до цього переліку відносяться доходи, інші ніж заробітна плата; заробітна плата, яку платник ПДФО протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету та доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

Отже, якщо платник ПДФО отримує протягом звітного податкового місяця заробітну плату одночасно з доходами у вигляді стипендії, то у такого платника право на застосування ПСП відсутнє.

 

Оподаткування доходу, отриманого від продажу (обміну) нерухомого майна

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що  дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст.121 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-III залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується (п.172.1 ст.172 ПКУ).

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.

Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ - 5 % .

Таким же чином оподатковується дохід від продажу (обміну) об’єкта незавершеного будівництва.

Дохід від продажу об’єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості об’єкта, розрахованої органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку, та зареєстрованої в єдиній базі даних звітів про оцінку.

При обміні об’єкта нерухомості на інший (інші) дохід платника податку у вигляді отриманої грошової компенсації від відчуження нерухомого майна оподатковується у такому ж порядку як і від продажу.

При проведенні операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності оціночної вартості такого нерухомого майна та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору та щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку.

Відповідно до п. 172.5 ст. 172 ПКУ сума податку визначається та самостійно сплачується через банківські установи:

а) особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, - до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу/ міни;

б) особою, у власності якої перебував об’єкт нерухомості, відчужений за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно. Фізична особа зобов’язана відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації.

У разі невчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору купівлі-продажу, міни  нерухомості, за яким сплачено податок, платник податку має право на повернення надміру сплаченої суми податку на підставі податкової декларації, поданої в установленому порядку, та підтвердних документів про фактичну сплату податку.

Нормами ПКУ не передбачено повернення податку, який сплачений під час нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу нерухомого майна, у разі розірвання у майбутньому даного договору. 

Якщо  стороною договору купівлі-продажу, міни об’єкта нерухомого майна є юридична особа чи ФОП, така особа є податковим агентом щодо нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів, отриманих від такого продажу (обміну).

Під продажем розуміється будь-який перехід права власності на об’єкти нерухомості, крім їх успадкування та дарування.

 

Протягом звітного періоду кількість працівників змінювалась: особливості заповнення форми № 1ДФ

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що особи, які відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку на доходи фізичних осіб (далі –ПДФО), а також суми утриманого з них ПДФО до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику ПДФО податковим агентом протягом звітного періоду.

Норми встановлені п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами (далі – Порядок № 4).

Згідно з п. 3.7 розділу III Порядку № 4 графи 6 та 7 податкового розрахунку за формою № 1ДФ заповнюються на фізичних осіб, які:

- приймались на роботу у звітному періоді (графа 6);

- були звільнені у звітному періоді за місцем роботи, на якому вони отримували дохід у вигляді заробітної плати, або звільнені до початку звітного періоду, але отримували доходи у звітному періоді (графа 7).

Для тих фізичних осіб, які не змінювали місця роботи у звітному періоді, графи 6 та 7 не заповнюються.

Навпроти напису «Працювало за трудовими договорами» у реквізитах податкового розрахунку за формою № 1ДФ проставляється кількість працівників, які працюють за трудовими договорами (контрактами) (п. 3.1 розділу III Порядку № 4).

При цьому, якщо наприклад, станом на 01 квітня поточного року за трудовими договорами працювало 30 осіб, а протягом звітного кварталу одна особа звільнилась, дві особи були прийняті на роботу, то фактично протягом звітного кварталу працювало 32 особи.

Отже, якщо протягом звітного періоду кількість працівників змінювалась у зв’язку із прийняттям та звільненням з місця роботи, то в графі «Працювало за трудовими договорами»податкового розрахунку за формою № 1ДФ слід зазначати максимальну кількість працівників, які фактично працювали за трудовими договорами протягом звітного кварталу.

 

Формування доходу підприємцем - платником єдиного податку. Які правила?

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що доходом фізичної особи - підприємця – платника єдиного податку є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

До суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).

Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

У платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, до доходу за звітний період включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності. Дата отримання доходу - дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

Разом з тим, до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

Зазначена норма передбачена п. 292.1, п. 292.3, п. 292.6 ст. 292 Податкового кодексу України.

 

Фізична особа має квартири в різних населених пунктах. Куди звертатись для звірки сплати податку на нерухомість?

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що обчислення суми податку з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

Податкове повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) фізичній особі - платнику податку фіскальним органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Податок сплачується за місцем розташування об'єкта нерухомості протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичні особи - платники податку на нерухоме майно, мають право звернутися з письмовою заявою до фіскального органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, фіскальний орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення.

Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Отже, громадяни - власники декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, для проведення звірки даних можуть звернутися до фіскального органу за місцем проживання (реєстрації).


« повернутися


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Starostat.org.ua, Rayrada.org.ua, Rda.org.ua, Osv.org.ua