Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Новоолексіївська громада» (код ЄДРПОУ: 04353557) був реорганізований і увійшов до складу Приморської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Starostat.org.ua - розробка веб-сайтів для старостинських округів ОТГ України
Новоолексіївська громада

припинила діяльність, увійшла до складу Приморської громади

Бердянська ОДПІ повідомляє

Дата: 16.01.2020 13:18
Кількість переглядів: 273

Бердянське управління ГУ ДПС

у Запорізькій області повідомляє

 

Бердянські податківці зустрічали щедрувальників

"На щастя! На здоров’я! На новий рік!" – традиційно на Старий Новий рік бердянські податківці починають із прийняття побажань щастя, здоров’я та достатку від своїх друзів-щедрувальників, які за давнім народним звичаєм приходять у гості із піснями-щедрівками та посівають зернами жита та пшениці.

І цього року колектив Бердянського управління разом з начальницею Оксаною Федоровою зустрічали біля новорічної ялинки своїх старих друзів -   учнів Бердянської школи-інтернату та вихованців дитячого садка «Пізнайко».

Дзвінко лунали колядки, щедрівки та щирі побажання злагоди, радості і добробуту у Новому році. Дітвора подарувала святковий настрій та позитивні емоції всім присутнім. У свою чергу, юні колядники отримали багато подарунків, фруктів та солодощів.

 

Оксана Федорова: "У 2019 році бердянські та приморські платники забезпечили до держбюджету понад 561  мільйон гривень"

За підсумками 2019 року бердянські та приморські платники спрямували до державного бюджету 561,1 мільйона гривень. Цей показник на 17,5 % перевищує минулорічний, що у грошовому вираженні дорівнює 83,6 мільйона гривень додаткових для державної скарбниці коштів. Про це повідомила начальниця Бердянського управління ГУ ДПС Запорізькій області Оксана Федорова.

У розрізі основних платежів до держбюджету перше місце займає податок на додану вартість, його у січні-грудні сплачено 287,2 мільйона.

На другому за обсягом сплати місці - податок на доходи фізичних осіб. Так, за дванадцять місяців 2019 року від бердянських і приморських платників надійшло 203,6 мільйона цього податку.

Трійку лідерів замикає податок на прибуток підприємства із сумою сплати 63,4 мільйона гривень.

 

Місцеві бюджети Бердянщини та Приморського району отримали

майже 3 мільйони  гривень за нерухомість від фізичних осіб

За  дванадцять місяців 2019 року від власників нерухомості – фізичних осіб до місцевих бюджетів міста Бердянськ, Бердянського і Приморського районів надійшло 2,8 млн грн  податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на 0,5 млн  грн більше ніж торік.

Як повідомила начальниця Бердянського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова, власники нерухомого майна у місті Бердянськ перерахували до місцевого бюджету 2,5 млн. гривень. Ще 0,1 млн грн та 0,2 млн грн додали бюджетам громад власники нерухомості – фізичні особи Бердянського та Приморського районів.

Нагадаємо, що згідно з пп. 266.5.1 ПКУ ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно з законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.м. бази оподаткування.

Так, у 2020 році податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки нерухомість за 1 кв.м. за максимальною ставкою визначається:   4723 грн. х 1,5% = 70,85 грн. Діюча ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості встановлюються окремим рішенням сільської, селищної, міської ради.

 

Новини законодавства

 

З 01 січня 2020 року змінився порядок заповнення податкової накладної складеної за щоденними підсумками

З 01.01.2020 року, згідно з наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763, змінюється Порядок заповнення податкової накладної складеної за щоденними підсумками.

Відповідно до зазначених змін, показники табличної частини розділу Б податкових накладних за щоденними підсумками операцій, повинні заповнюватися за загальними правилами, встановленими Порядком  заповнення податкової накладної (наказ Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307).

Даними правилами передбачено заповнення табличної частини розділу Б податкової накладної в розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме:

- у графі 2 зазначається опис (номенклатура) товарів/послуг продавця;

- у графах 3.1, 3.3 - код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП;

- у графах 4 та 5 - одиниця виміру товарів/послуг;

- у графі 6 - кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг;

- у графі 7 - ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ;

- у графі 8 - код ставки;

- у графі 10 - обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ;

- у графі 11 - сума податку на додану вартість.

Нагадуємо, що на даний час, платник податку у податковій накладній, яка складається за щоденними підсумками операцій, згруповує в графі "Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця" товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД / коду послуги згідно з ДКПП, при цьому графи 4, 5, 6 та 7 податкової накладної можуть не заповнюватися.

 

Спрощено умови ліцензування для суб’єктів господарювання, які здійснюють зберігання пального для власних потреб чи його переробку

З 29.12.2019 спрощуються умови ліцензування. А саме суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або на зберігання пального не отримують. 

Також серед нововведень – суб’єкти господарювання, які здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії документів, передбачених ст.15 Закону №481, до державної податкової служби для отримання ліцензії не подають. Такі суб’єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів (ємностей в літрах), які використовуються для зберігання пального та їх фактичне місце розташування (ємностей).

 

З 1 січня скасовано Звіт про суми податкових пільг з ПДВ

З 1 січня 2020 року скасовано Звіт про суми податкових пільг, а ведення обліку податкових пільг з податку на додану вартість контролюючими органами здійснюватиметься на підставі податкової звітності.

У зв’язку з цим вносяться зміни до:

форми податкової декларації з податку на додану вартість;

уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;

розрахунку податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України;

Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість.

Зокрема, розрахунок сум податку на додану вартість, не сплаченого суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, здійснюватиметься у додатку 6 до податкової декларації з податку на додану вартість „Розрахунок сум податку на додану вартість, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, та/або показників, відповідно до яких підприємства (організації) належать до підприємства (організації) осіб з інвалідністю”.

Податкова звітність з податку на додану вартість, у тому числі додаток 6 до податкової декларації з податку на додану вартість, з урахуванням змін внесених наказом 488, подається починаючи із звітного (податкового) періоду за січень 2020 року

Довідково:

З 01.01.2020 набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 року № 891 „Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1233”, відповідно до якої скасовується Звіт про суми податкових пільг, а ведення обліку податкових пільг з податку на додану вартість контролюючими органами здійснюватиметься на підставі податкової звітності.

 

З 01 січня 2020 року платники податків мають подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за новою формою

Бердянське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що з 01 січня 2020 року платники податків мають подавати податкову декларацію  про майновий стан і доходи за новою формою, оскільки до форми податкової декларації наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 №177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859» внесені зміни.

Особливості нової форми    декларації про майновий стан і доходи:

   - ряд. 8  декларації: «Категорія платника» доповнено новим критерієм: «Особа, яка заявляє право на податкову знижку»,- він застосовується для громадян, які декларують право на податкову знижку;

 - розрахунок суми податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшуються податкові зобов’язання при використанні права на податкову знижку, виокремлено у додаток Ф3;

  - у розд. ІІ декларації «Доходи, які включаються до загального оподатковуваного доходу» додатково виокремлено доходи «Нарахований (виплачений, наданий) у формі винагород та інших виплат відповідно до умов цивільно - правового характеру» та  «Дохід, отриманий від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси орендодавця».

Крім того, нагадуємо, що з 01.01.2019 сплата податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) з доходів, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), здійснюється відповідно до Кодексу та Бюджетного кодексу України за місцезнаходженням таких земельних ділянок (часток,

Податкові зобов’язання з військового збору з доходів,  отриманих від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв) відповідно до вимог Кодексу визначаються в податковій декларації, а сплата таких зобов’язань з військового збору здійснюється за податковою адресою.

 

До уваги розпорядників акцизних складів: кому необхідно не пізніше 01.01.2020 обладнати їх витратомірами-лічильниками

Розпорядники акцизних складів зобов'язані обладнати акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в  Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі - не пізніше 1 січня 2020 року (п. 12 підр. 5 розд. XX "Перехідні положення" ПКУ).

Необладнання витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками акцизних складів, на яких здійснюються виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального, відпуск пального без застосування витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний кубічний метр об'єму резервуарів, на яких не встановлено витратомірів-лічильників та/або рівномірів - лічильників, але не менше 15000 гривень.

Повторне протягом року вчинення будь-якого з зазначених порушень, тягне за собою призупинення реєстрації платника акцизного податку з реалізації пального до моменту обладнання акцизного складу витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками (п. 128 - 1.1 ст. 128 - 1 ПКУ).

 

РРО - новації

Які обов’язки з’являться у власників РРО із 19 квітня 2020 року?

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» № 128-IX від 20.09.2019 передбачені зміни в порядок застосування РРО, зокрема:

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції,  із 19.04.2020 року  зобов’язані:

- створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання:

  • на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) - протягом трьох років;
  • на програмних РРО у разі розрахункових операцій у режимі офлайн - до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу.

- проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

- суб’єкти господарювання, які використовують програмні РРО, повинні будуть подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні фіскальні звіти та електронні фіскальні звітні чеки.

- Вести облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Суб’єкт господарювання зобов’язаний буде надати контролюючим органам під час перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).

Такі вимоги не стосуватимуться приватних підприємців-платників єдиного податку, які не є платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

 

РРО – новації

Вивчаємо застосування фінансових санкцій за порушення у сфері РРО

Законом України від 20.09.2019 року № 128-IX "Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг" передбачені нові норми щодо застосування РРО.

Закон №128 набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, крім окремих норм (опублікований 19.10.2019 в газеті «Голос України» № 200).

Зокрема, Законом №128 внесені Зміни до ст. 17 до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР щодо відповідальності за порушення цього Закону.

Так, з 19 квітня 2020 року (дати набрання чинності Закону України  №128) до 01 жовтня 2020 року фінансові санкції будуть застосовуються в розмірі:

- 10% вартості товару (робіт, послуг) проданих з порушеннями - за порушення, вчинене вперше;

- 50% вартості товару (робіт, послуг)  проданих з порушеннями - за кожне наступне порушення.

у разі встановлення в ході перевірки факту:

- проведення розрахункових операцій з використанням РРО, програмних РРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг);

- непроведення розрахункових операцій через РРО та/або програмні РРО з фіскальним режимом роботи;

- невідповідності на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО, більше ніж на 10% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

- невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання:

з 01 жовтня 2020 року  фінансові санкції за вищезазначені порушенні  застосовуються у розмірі:

- 100% вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;

- 150% вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Також передбачені такі фінансові санкції (застосовуються з 19 квітня 2020 року):

- п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - якщо у випадках, визначених Законом №265, при здійсненні розрахункових операцій суб'єкт господарювання не використовує, використовує незареєстровані належним чином, порушує встановлений порядок використання або не зберігає протягом встановленого строку книги обліку розрахункових операцій та/або розрахункові книжки;

- тридцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на РРО та/або програмних РРО, або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на такій контрольній стрічці;

- п'ять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через РРО та/або програмних РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного товару, який не є підакцизним, та/або послуги, ціни товару (послуги) та обліку їх кількості;

- триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через РРО та/або програмних РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості;

- двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі порушення встановленого п. 1 ст. 9 Закону №269 порядку проведення розрахунків через каси підприємств, установ і організацій, в яких ці операції повинні проводитися з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій у встановленому порядку, або у разі порушення порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті;

- триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій РРО, в конструкцію чи програмне забезпечення якого внесені зміни, не передбачені конструкторсько-технологічною та програмною документацією виробника;

- тридцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі неподання до контролюючих органів звітності, пов'язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО та/або програмних РРО через дротові або бездротові канали зв'язку в разі обов'язковості її подання.

До суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які здійснюють діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) (ст. 20 №265/95-ВР (зі змінами)).

У разі встановлення при застосуванні РРО виробничих дефектів в його конструкції чи програмному забезпеченні, які дозволяють спотворювати інформацію про обсяг розрахункових операцій до виробника чи постачальника такого реєстратора за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян НМДГ. Такі реєстратори підлягають конфіскації, виробник або постачальник зобов'язаний відшкодувати їх вартість суб'єкту господарювання (ст. 29 Закону №265/95-ВР (зі змінами)).

 

Деклараційна кампанія – 2020

 

Стартувала деклараційна кампанія – 2020

З початку 2020 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2019 року.

Платник податків може обрати зручний для себе спосіб подачі податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація):

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Граничний термін подання декларації за звітний (податковий) 2019 рік – 30.04.2020.

У разі надсилання декларації поштою платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації,  а при поданні податкової декларації в електронній формі - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Нагадуємо, що обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає при отриманні:

- доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам;  успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;

- доходів від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді  основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних доходів;

- іноземного доходу;

- та в інших передбачених Кодексом випадках.

Водночас нагадуємо, що платники податків мають право задекларувати право на податкову знижку, відповідно до статті 166 Податкового кодексу України, шляхом подання декларації до 31.12.2020.

 

Навіть новорічні персонажі зобов’язані сплачувати податки

У Бердянському управлінні ГУ ДПС у Запорізькій області вітають всіх з новорічними святами та нагадують. Згідно з нормами Податкового кодексу України надання послуг Діда Мороза, Снігуроньки та інших казкових персонажів підлягає оподаткуванню. Ці послуги можна надавати, як фізична особа – підприємець або працювати за цивільно-правовим договором з суб’єктами господарювання або надавати послуги без державної реєстрації.

У разі надання таких послуг в межах підприємницької діяльності податок сплачується в залежності від обраної системи оподаткування.

Якщо новорічні герої співпрацюють з юридичними особами або фізичними особами - підприємцями, то вони отримують свій заробіток вже за мінусом податку на доходи фізичних осіб. Такі податкові агенти (хто виплачує дохід) зобов’язані утримати податок, перерахувати його до бюджету та відзвітувати за них у формі №1ДФ.

В інших випадках отримання доходу, зокрема від громадян, необхідно самостійно завітати до державної податкової інспекції за місцем реєстрації та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Крім того, з такого заробітку необхідно сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та 1,5 % військового збору.

Податківці запрошують задекларувати свої доходи. Консультації щодо правил оподаткування можна отримати у будь-якому Центрі обслуговування платників.

 

Роз’яснення законодавства

 

Про набуття та підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи сільськогосподарським товаровиробникам у 2020 році

Бердянське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що для юридичних осіб, які є сільськогосподарським товаровиробниками та у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, передбачено щорічне підтвердження або можливість набуття статусу платника єдиного податку четвертої групи у 2020 році.

Відповідно до пп. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 та пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України від 02.12.2010  № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку сільськогосподарські товаровиробники мають подати не пізніше 20 лютого поточного року:

      загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ)), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

      звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок;

      відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку четвертої групи є календарний рік і починається він з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду (ст. 294 ПКУ).

Попереднім податковим (звітним) роком для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників є період з дня державної реєстрації до 31 грудня того ж року.

Таким чином, для набуття (підтвердження) статусу платника єдиного податку четвертої групи сільськогосподарським товаровиробникам необхідно дотримуватись певних умов, а саме: мати у наявності земельні ділянки сільськогосподарського призначення та/або водного фонду; частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік не повинна бути менше 75 відсотків; подати до контролюючих органів загальну та звітні декларації з додатками (при цьому звернути увагу, що Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва є обов’язковим додатком до загальної декларації, про що робиться відповідна позначка у такій декларації).

Платники єдиного податку четвертої групи також мають врахувати, що згідно з п. 299.10 ст.299 ПКУ передбачено анулювання реєстрації платника єдиного податку, зокрема, у таких випадках:

якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;

якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену пп. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 цього Кодексу.

Поряд з цим згідно з п. 291.5 1 ст. 291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи:

      суб'єкти господарювання, у яких понад 50 відсотків доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації декоративних рослин (за винятком зрізаних квітів, вирощених на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, та продуктів їх переробки), диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра (крім хутрової сировини);

      суб'єкти господарювання, що провадять діяльність з виробництва підакцизних товарів, крім виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції;

      суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

 

Режим офлайн для програмних РРО

Законом України від 20.09.2019 № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» для програмних РРО передбачено можливість застосування режиму офлайн.

Режим офлайн – це режим, що застосовується на період втрати зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу.

На період відсутності зв'язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.

Використовувати такі фіскальні номери суб'єкт господарювання зможе не більше 168 годин протягом календарного місяця.

Без зарезервованих фіскальних номерів із цього діапазону використовувати програмний РРО офлайн не можна.

Протягом години після встановлення зв'язку програмного РРО із фіскальним сервером здійснюється передача копій, створених програмним РРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами, до фіскального сервера контролюючого органу. Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли були сформовані такі розрахункові документи.

Зазначені розрахункові документи мають зберігатися програмним РРО до моменту отримання від контролюючого органу підтвердження про доставку розрахункових документів.

 

Перша група єдинник: коли книга обліку доходів не заповнюється

Платники єдиного податку, зокрема першої групи, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Записи в книгах обліку доходів виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, зокрема про кошти, які надійшли на поточний рахунок платника податку та/або які отримано готівкою, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

При цьому, якщо фізична особа – підприємець платник єдиного податку протягом робочого дня не отримувала дохід, то заповнювати книгу обліку доходів не потрібно.

Нагадаємо: платники єдиного податку ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 - 296.1.3 Податкового кодексу України.

Порядок ведення книги обліку доходів для платників єдиного податку першої групи затверджений наказом Міністерства фінансів України 19.06.2015 № 579.

 

Дії підприємства - платника єдиного податку при перевищенні  граничного обсягу доходу (5 млн. грн.)

Підприємства - платники єдиного податку 3-ї групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу 5 млн. грн., до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у подвійному розмірі - 6 або 10 відсотків та повинні перейти на сплату податку на прибуток.

Обгрунтуємо:

Платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу 5 млн. грн., до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у подвійному розмірі ставок, визначених п. 293.3 ст. 393 ПКУ, а також зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом (абз. другим п.п. 3 п. 293.8 ст.293 ПКУ).

Як визначено п. 293.3 ст. 293 Податкового кодексу, відсоткова ставка єдиного податку для платників  3-ї групи встановлюється у розмірі:

- 3% доходу – у разі сплати ПДВ;

- 5% доходу –  у разі  включення ПДВ до складу єдиного податку.

Отже, до суми перевищення граничного обсягу понад 5 млн. грн. застосовуються ставка  6%, якщо платник єдиного податку зареєстрований платником ПДВ, або 10%, – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.

Крім того, підприємство, яке перевищило протягом календарного року обсяг доходу понад 5 млн. грн., повинно з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення, перейти на сплату податку на прибуток.  

Заява про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу ((абз. третій п.п. 3 п. 293.8 ст.293 ПКУ).

У разі якщо платник єдиного податку не подає заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування добровільно, реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням фіскального органу, прийнятим на підставі акта перевірки, - з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому допущено порушення ( п. 299.11 ст. 299 ПКУ).

 

Страхове відшкодування за пошкоджене застраховане рухоме майно: коли оподатковується податком на доходи фізичних осіб?

З метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку-фізичної особи не включається сума страхового відшкодування, отриманого за договором страхування від страховика – резидента, іншого ніж довгострокове страхування життя у разі:

- якщо під час страхування цивільної відповідальності сума страхового відшкодування не перевищує розмір шкоди, фактично заподіяної вигодонабувачу (бенефіціару), яка визначається за звичайними цінами на дату такої страхової виплати.

Страховик – резидент, що нараховує (виплачує) страхові виплати, виконує функції податкового агента в частині повідомлення органа ДФС у податковому розрахунку за ф. 1 ДФ за ознакою доходу «151».

У разі страхового випадку – факт заподіяння шкоди застрахованій особі повинен бути належним чином підтверджений.

Якщо факт нанесення шкоди застрахованій особі документально не підтверджений, податковий агент утримує та сплачує (перераховує) до бюджету податок на доходи фізичних осіб із суми страхової виплати за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%.

Зазначена норма передбачена пп. 165.1.27 «в» ст. 165 Податкового кодексу.

 

Податкові наслідки отримання поворотної фінансової допомоги  підприємцем – платником єдиного податку: випадки оподаткування

Поворотна фінансова допомога – це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.

Доходом підприємця - платника єдиного податку є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

При цьому, до складу доходу не включаються суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання.

Отже, підприємець – платник єдиного податку, який отримав поворотну фінансову допомогу, не враховує її суму у складі доходу за умови, що повертає таку допомогу протягом 12 календарних місяців з дня її отримання.

Сума поворотної фінансової допомоги, неповерненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, включається до складу доходу такого платника наступного дня після закінчення 12 календарних місяців з дня отримання такої допомоги.

Податковим (звітним) періодом для підприємців – платників єдиного податку 1-ї та 2-ї груп є календарний рік, для підприємців – платників єдиного податку 3-ї групи – календарний квартал.

Отже, для підприємців – платників єдиного 1-ї та 2-ї груп, для яких податковим (звітним) періодом є календарний рік, сума поворотної фінансової допомоги, що не повертається протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, відображається у складі доходів такого платника за підсумками податкового (звітного) року, на який припадає термін її повернення (за умови не перевищення граничного обсягу доходу).

Якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у зазначений вище термін і при цьому отримані протягом податкового (звітного) періоду доходи перевищують граничні обсяги доходів, то платники єдиного податку 1-ї та 2-ї груп мають подати податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, застосувати до суми перевищення ставку єдиного податку 15% та за заявою перейти на застосування ставки єдиного податку  другої, третьої групи, або перейти на загальну систему оподаткування.

Для підприємців – платників єдиного податку 3-ї групи, для яких податковим (звітним) періодом є календарний квартал, відображення суми поворотної фінансової допомоги, яка не повертається протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, здійснюється за підсумками звітного кварталу, на який припадає термін повернення такої допомоги.

При перевищенні у податковому (звітному) періоді граничного обсягу доходу, до суми перевищення застосовується ставка єдиного податку у розмірі 15%.

Зверніть увагу, що у разі прийняття підприємцем рішення про припинення підприємницької діяльності та якщо ним не повернуто отриману поворотну фінансову допомогу до спливу 12 календарних місяців, фізична особа включає таку допомогу до загального річного оподатковуваного доходу та подає річну податкову декларацію про майновий стан і доходи як фізична особа (громадянин).

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.257 ст. 14, п.п. 1 п. 292.1, п. 292.11 ст. 292, п.п. 1 п. 293.4 ст. 293, п. 294.1 ст. 294 Податкового кодексу.

 

Переглянути видані індивідуальні податкові консультації можна на порталі ДПС України

Індивідуальні податкові консультації підлягають реєстрації в єдиній базі консультацій та розміщується на офіційному веб-сайті ДПС, без зазначення найменування (прізвища, ім'я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.

Переглянути видані індивідуальні податкові консультації та їх статус можна через на порталі ДПС України

Порядок надання податкових консультацій визначений ст. 52 Податкового кодексу.

 

Розрахунки платників єдиного податку. Яких  норм дотримуватись?

Платники єдиного податку першої - третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів у грошовій (готівковій або безготівковій) формі.

Тобто у платників єдиного податку обсяг доходів розраховується за датою надходження  коштів у грошовій  формі.

Бартерна (товарообмінна) операція – це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.

Відступлення права вимоги – це операція з переуступки кредитором прав вимоги боргу третьої особи новому кредитору з попередньою чи наступною компенсацією вартості такого боргу кредитору або без такої компенсації.

Оскільки укладення договору переуступки прав вимоги боргу платниками єдиного податку є формою розрахунку за договором купівлі-продажу товарів (робіт, послуг) не в грошовій формі, то здійснення такої операції не дає права застосовувати спрощену систему оподаткування.

Також платники єдиного податку першої-третьої груп не мають права здійснювати бартерні операції (погашати заборгованість  іншим способом, крім грошового).

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.10, п.п. 14.1.255 ст. 14; п. 291.6 ст. 291; п. 292.6 ст. 292  Податкового  кодексу України.

 

Змінили прізвище. Чи необхідно звертатись до податкової?

Фізичні особи - платники податків зобов'язані подавати до фіскальних органів відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін, шляхом подання Заяви за формою N 5ДР (додаток 12 до Положення № 822 від 29.09.2017).

Фізичні особи, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті, протягом місяця з дня виникнення змін подають  Заяву за формою N 5ДРП (додаток 13 до Положення № 822 від 29.09.2017).

Такі заяви подаються особисто або через представника до фіскального органу за своєю податковою адресою (місцем проживання).

Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви до будь-якого фіскального органу.

Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Якщо зазначені документи видані не українською мовою, подаються їх засвідчені переклади українською мовою (після пред'явлення повертаються) та їх копії.

Внесення змін до Державного реєстру та окремого реєстру Державного реєстру здійснюється протягом 3-х робочих днів від дня подання Заяви за формою N 5ДР або за формою N 5ДРП до фіскального органу за своєю податковою адресою (місцем проживання).

У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п'яти робочих днів.

Зазначена норма визначена п. 1 - 4 розділу ІХ «Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків», затвердженого наказом МФУ від 29.09.2017 № 822.

 

Виправляємо помилку у підрозділі "Військовий збір" Податкового розрахунку за ф. № 1 ДФ

У розділі ІІ податкового розрахунку за формою № 1ДФ  у рядку "Військовий збір" відображається загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору відображаються у грошовій формі у гривнях з копійками.

Відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір, не зазначаються.

Коригування податкових розрахунків проводяться на підставі самостійно виявлених помилок, а також на підставі повідомлень про помилки, виявлені контролюючим органом.

У разі необхідності проведення коригувань до закінчення строку подання податкового розрахунку за ф. №1ДФ подається звітний новий податковий розрахунок.

Уточнюючий податковий розрахунок подається у разі проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання.

Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.

Так, у податковому розрахунку за формою № 1ДФ,  рядок "Військовий збір - виключення", призначено для коригування раніше поданої звітності.

У разі подання Податкового розрахунку з відміткою "Звітний новий" чи "Уточнюючий" для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку "Військовий збір - виключення****" потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку "Військовий збір" відобразити правильну інформацію.

 

Головне управління ДПС у Запорізькій області

 

Руслан Рачинський: "Місцеві бюджети Запорізької області отримали 9,5 мільярда"

За 2019 рік до місцевих бюджетів Запорізького регіону надійшло 9,5 мільярда гривень податків і зборів. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський, порівняно з 2018 роком доходи скарбниць зросли на 16 відсотків, додатково громади отримали 1,3 мільярда.

Понад 62 відсотки у загальній сумі займає податок на доходи фізичних осіб – за рік запоріжці спрямували 5,9 мільярда, що на 838 мільйонів або на 16,6 відсотка більше, ніж за попередній рік.

Запорізькі підприємці і аграрії сплатили 1 мільярд 369 мільйонів гривень єдиного податку, перевищивши рівень 2018 року майже на 155 мільйонів або на 13 відсотків. Зокрема, СПД-фізичні особи забезпечили 882 мільйони, СГД-юридичні особи – 181,4 мільйона, сільгоспвиробники – 305,5 мільйона.

Власники та орендарі земельних ділянок поповнили бюджети на 1 мільярд 133 мільйони. У порівнянні з попереднім роком надходження плати за землю збільшились на 43,5 мільйона або на 4 відсотки.

Крім того, до місцевих бюджетів надійшло 230 мільйонів гривень рентної плати за використання природних ресурсів, 178 мільйонів гривень екологічного податку, 170,5 мільйона гривень акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів тощо.

 

Запорізькі фінансові установи з процентів своїх вкладників сплатили до бюджету 54 мільйони гривень ПДФО

У 2019 році на Запоріжжі з процентів депозитних банківських рахунків та вкладів у кредитних спілках до державного бюджету надійшло 54,2 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб. Порівняно з 2018 роком надходження зросли на 1,6 мільйона або на три відсотки. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський.

Лише у грудні банківські та інші фінансові установи перерахували до скарбниці 4,6 мільйона.

Упродовж минулого року найбільші суми сплатили суб'єкти господарювання м. Запоріжжя – майже 38 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 4,5 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – понад 4 мільйони, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 2 мільйони, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 1,9 мільйона, Вільнянського та Новомиколаївського районів – 1,2 мільйона тощо.

Нагадаємо, ставка податку на доходи фізичних осіб з процентів від вкладів у банках, кредитних спілках складає 18 відсотків. Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників не подаються до контролюючого органу, тобто залишаються конфіденційними.

 

Запорізьке агропідприємство ухилилося від сплати

7 мільйонів гривень ПДВ: справу розгляне суд

Співробітники податкової міліції Запорізької області під процесуальним керівництвом прокуратури Запорізької області закінчили кримінальне провадження стосовно службових осіб одного з сільськогосподарських підприємств Запорізької області, яке ухилилося від сплати податків в особливо великих розмірах.

Досудовим розслідуванням встановлено, що представники підприємства за попередньою змовою подали до податкового органу недостовірні відомості та безпідставно отримали пільги зі сплати ПДВ, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету більш ніж 7 мільйонів гривень. У подальшому ці кошти підприємство незаконно використало на власні потреби.

На особисте майно одного з підозрюваних накладено арешт на суму 2,2 мільйона гривень, а обвинувальний акт відносно службових осіб підприємства направлено до суду.

Кримінальне провадження розслідувалося за вчинення правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 (службове підроблення), ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 222 (шахрайство з фінансовими ресурсами), ч. 3 ст. 212 (умисне ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах), ч. 2 ст. 209 КК України (легалізація (відмивання) доходів, отриманих злочинним шляхом).

 

У Запоріжжі вилучено понад 136 тисяч пляшок алкоголю

 із акцизними марками сумнівної якості

Співробітники податкової міліції Запорізької області спільно з працівниками ГУНП в Запорізькій області вилучили велику партію алкогольних напоїв з марками акцизного податку, автентичність яких викликає сумніви.

В рамках проведення операції "Акциз" та кримінального провадження за ст. 199 КК України, під час проведення обшуку у складському приміщенні виявлено понад 136 тисяч пляшок алкогольної продукції різних найменувань в тарі різного об’єму на загальну суму 11,1 мільйона гривень.

Проводиться подальша перевірка з метою встановлення походження вилучених алкогольних напоїв.

 

Антикорупційні заходи проведені серед тисячі кандидатів на посади у запорізькій податковій

Упродовж минулого року фахівці підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції податкової служби Запорізької області провели роз'яснювальні заходи з 1009 кандидатами, які претендували на вакантні посади до органів ДПС регіону.

Передусім, майбутнім податківцям роз’яснювались норми Закону України "Про  запобігання корупції" з метою упередження надзвичайних подій і правопорушень та для виявлення обставин, що могли перешкоджати їх призначенню.

Також для працівників ГУ ДПС у Запорізькій області було організовано 41 лекцію з профілактики корупції, а також тестування знань щодо застосування та дотримання вимог антикорупційного законодавства та розпорядчих документів ДПС.

За минулий рік було виявлено 25 порушень вимог Закону України "Про запобігання корупції". Зокрема, встановлені такі випадки недотримання законодавства:

 - представництво інтересів будь-якої особи у справах (у т.ч. у судах), в яких іншою стороною є орган, підприємство, установа, організація, в якому вона працювала на момент припинення зазначеної діяльності;

- ненадання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, повідомлень про суттєві зміни у майновому стані щодо отримання ними одноразового доходу що перевищує 50 прожиткових мінімумів;

- надання недостовірних відомостей у декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

- неподання та несвоєчасне подання е-декларацій.

У рамках взаємодії зі спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції надано інформацію стосовно 46 працівників, які ймовірно порушили вимоги антикорупційного законодавства.

 

Увага: "фейкові" податківці атакують платників!

За останній час почастішали випадки телефонних афер з боку зловмисників, які представляючись керівниками податкової служби Запорізької області вимагають у підприємців гроші.

Цього разу шахраї телефонують суб'єктам господарювання та від імені начальника Вільнянського управління ГУ ДПС у Запорізькій області пропонують надати "фінансову допомогу", яку необхідно перерахувати на картковий рахунок, відкритий в одному з банків.

Застерігаємо платників податків, що такі "прохання" псевдоподатківців є протиправним діянням. Отримавши подібний дзвінок або повідомлення, слід одразу звертатися до правоохоронних органів.

 

Руслан Рачинський: "Запоріжці сплатили 631 мільйон гривень військового збору"

Надходження військового збору у Запорізькому регіоні за 2019 рік склали 631 мільйон гривень. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський, запоріжці збільшили сплату порівняно з 2018 роком на 91 мільйон або на 17 відсотків.

Кожного місяця в області надходило, у середньому, 52,6 мільйона гривень військового збору, це на 7,6 мільйона перевищило щомісячні показники попереднього року.

Майже половину загальних надходжень за минулий рік забезпечили представники бізнесу та мешканці обласного центру – 325,8 мільйона, що на 49 мільйонів більше, ніж за 2018 рік. Платники м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів спрямували 77,7 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 56,4 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 45,6 мільйона, Вільнянського і Новомиколаївського районів – майже 27 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 23 мільйони, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 20 мільйонів, Василівського та Михайлівського районів – 19 мільйонів тощо.

Загалом торік військовий збір сплачували понад 72 тисячі суб'єктів господарювання та громадян, зокрема, 17 тисяч юридичних та 55 тисяч фізичних осіб.

 

В Україні триває боротьба з тіньовим ринком продажу пального

Прем'єр-міністр України Олексій Гончарук провів селекторну нараду з очільниками органів влади у регіонах, присвячену боротьбі з тіньовими ринками.

Від Запорізької області участь у заході взяли голова Запорізької облдержадміністрації Віталій Туринок, керівництво ГУ Національної поліції в Запорізькій області, прокуратури Запорізької області, в.о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський, перший заступник начальника ГУ ДФС у Запорізькій області Віталій Малий, представники правоохоронних та інших державних відомств регіону.

Глава Уряду наголосив на посиленні боротьби з нелегальними АЗС. На даний час органи ДФС, Нацполіції та СБУ здійснили 2200 перевірок, відпрацьовано інформацію щодо 1399 нелегальних АЗС.

За інформацією обласного штабу з протидії торгівлі нафтопродуктами та скрапленим газом на автозаправках, у Запорізькій області перевірено 306 АЗС та АГЗС, 28 з яких припинили свою діяльність. Станом на початок року 67 суб'єктів господарювання придбали 332 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним.

За підсумками наради Прем'єр-міністр України доручив усім присутнім представникам органів влади посилити заходи з детінізації економіки.

 

Руслан Рачинський: "Запорізькі підприємства збільшили сплату екологічного податку майже на 73 мільйони"

Надходження екологічного податку у Запорізькому регіоні за минулий рік склали 365 мільйонів гривень. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський, порівняно з 2018 роком підприємства збільшили відрахування на 72,8 мільйона.

Відповідно до бюджетного розподілу до державної скарбниці надійшло 187 мільйонів гривень екологічного податку, що на 42 відсотки більше, ніж за попередній рік, до місцевих бюджетів – 178 мільйонів, рівень 2018 року перевищено на 11 відсотків.

Більш ніж 300 мільйонів із загальної суми перерахували суб'єкти господарювання, які провадять діяльність у м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровському та Великобілозерському районах. Підприємства Вільнянського та Новомиколаївського районів спрямували 21 мільйон, м. Запоріжжя – 17,8 мільйона, Запорізького району – 10 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 4 мільйони, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського району – 3,6 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – понад три мільйони гривень.

Нагадаємо, відповідно до законодавчих змін у 2019 році ставку екологічного податку за викиди двоокису вуглецю було підвищено з 0,41 гривні до 10 гривень за одну тонну. Всього у минулому році екологічний податок за здійснення забруднюючих викидів у довкілля сплачували 2,5 тисячі суб'єктів господарювання.

 

Запорізькі добувні підприємства і водокористувачі спрямували до бюджетів 633 мільйони гривень рентних платежів

За минулий рік до бюджетів надійшло 385,8 мільйона гривень рентної плати за користування надрами. У порівнянні з 2018 роком надходження від добувних підприємств збільшились на 151 мільйон або на 64 відсотки. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський державний бюджет отримав понад 268 мільйонів, місцеві скарбниці – майже 118 мільйонів гривень.

Більшу частину платежів до бюджетів забезпечили компанії, які працюють у Василівському та Михайлівському районах – 344,6 мільйона, суб'єкти господарювання Пологівського, Більмацького та Розівського сплатили 11,8 мільйона, м. Запоріжжя – 8,7 мільйона, Вільнянського та Новомиколаївського районів – 7 мільйонів, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 6,5 мільйона тощо.

Усього торік в регіоні було зареєстровано 614 підприємств, які на підставі спеціальних дозволів здійснювали видобуток надр.

Крім того, 565 запорізьких компаній-водокористувачів спрямували до бюджетів 247 мільйонів гривень рентної плати за спеціальне використання води, у тому числі до держбюджету – 137 мільйонів, до місцевих – понад 110 мільйонів.

 

ДПС України

 

ДПС бере участь у запровадженні нового е-сервісу

для батьків немовлят

Міністерство цифрової трансформації України презентувало сервіс «є-Малятко», через який при отриманні  свідоцтва про народження батьки за бажанням можуть отримати 6 послуг за 1 заявою, оформленою у пологовому будинку:

? державна реєстрація народження;

? визначення походження дитини;

? призначення допомоги при народженні дитини;

? реєстрація у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;

? визначення належності новонародженої дитини до громадянства України;

? внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису в ньому.

Державна податкова служба України бере участь у запровадженні цього нового електронного сервісу  у частині реєстрації дитини в Державному реєстрі фізичних осіб – платників під час державної реєстрації народження. Серед переваг, які матимуть місце завдяки запровадженню нового сервісу: спрощення процедур отримання соціальних виплат, у подальшому – спрощення механізму отримання документів для закордонних поїздок.

Довідково.

Реалізація комплексної послуги «є-Малятко» здійснюється на виконання Указу Президента України від 8 листопада 2019 року № 837 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави». Порядок надання комплексної послуги «є-Малятко» затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691.

 

 


« повернутися

Веб-сайти для громад України - GROMADA.ORG.UA Веб-сайти для районних державних адміністрацій України - RDA.ORG.UA Веб-сайти для районних рад України - RAYRADA.ORG.UA Веб-сайти для відділів освіти та освітніх закладів - OSV.ORG.UA Розробка офіційних сайтів державним організаціям


офіційні сайти «під ключ»
для органів державної влади

Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Starostat.org.ua, Rayrada.org.ua, Rda.org.ua, Osv.org.ua